Dlaczego nie chudnę?

Godziny spędzone na siłowni, ścisła dieta, odmawianie sobie ulubionych smakołyków… Robisz tak wiele dla swojego ciała, a efekty nie są wcale zadowalające… Jakie są tego przyczyny?
Zanim rozpoczniesz odchudzanie, zmierz dokładnie obwód swojego ciała. Często jest tak, że waga nie zmienia się, ale zmniejsza się obwód brzucha, ud i talii. Jednak jeśli po kilku tygodniach diety i te pomiary są takie same, problemu musisz szukać gdzie indziej.
Pierwszą przyczyną może być spowolniony metabolizm. Kiedy przestajemy dostarczać organizmowi wystarczającej ilości kalorii, przestawia się on na wolniejszy tryb. Aby temu zapobiec najlepiej jest wcześniej obliczyć ile rzeczywiście kalorii potrzebujemy każdego dnia. Kolejną przyczyną sa dokuczające nam zaparcia i problemy trawienne. Pokonamy je składnikami z dużą ilością błonnika.
A może po prostu ćwiczenia wykonujemy w nieprawidłowy sposób? Nie ćwiczmy nigdy będąc na czczo, najlepiej robić to po lekkiej kolacji i podwieczorku. Należy sobie również zdawać sprawę z tego, że u osób z dużą nadwagą tkanka tłuszczowa spala się szybciej, niż u tych szczuplejszych, które chcą po prostu poprawić swoją sylwetkę.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.