Jedzenie po treningu

Trening jest zazwyczaj spowodowany chęcią zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Co za tym idzie łączymy go z dietą, która dostarcza nam zmniejszonej niż zazwyczaj ilości kalorii. Niejednokrotnie mówi się, że powinniśmy zrezygnować z kolacji, ale czy jest to również zalecane, gdy ćwiczymy? Niejeden z nas staje przed prawdziwym dylematem, gdy wraca do domu wieczorem po treningu i otwiera lodówkę. Powinniśmy coś z niej wyjąć czy też zaczekać do śniadania? Większość wybiera drugą opcję, w nadziei, że pozwoli nam to pozbyć się większej ilości tłuszczu. Oczywiście jest to błąd bowiem trening powoduje potrzebę uzupełnienia wykorzystanych zapasów glukozy w mięśniach. Prawidłowa regeneracja włókien powinna być związana nie tylko z czasem wypoczynku ale też z odpowiednim jedzeniem po treningu. Doskonale sprawdzają się tutaj produkty wysokobiałkowe, o niskiej zawartości tłuszczu i cukru. To białko pozwoli nam na zbudowanie masy mięśniowej i odpowiednią regenerację. Dodatkowo podczas rozkładu białka zużywana jest dodatkowa porcja energii. Nie są to zawrotne ilości, ale lepszy rydz niż nic. Jedno jest pewne. Po treningu powinniśmy coś przekąsić, tak by organizm nie był zmuszony do wyniszczania własnych tkanek w celu uzyskania energii, bo wtedy zamiast tłuszczu spalane są mięśnie.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.