Pij wodę!

Każdy z nas powinien każdego dnia wypijać ok. 1,5 litra wody. To jedna duża butelka lub 8 szklanek. Wodę mineralną powinny pić osoby będące na diecie, ponieważ wzmaga uczucie sytości i niejako “zapycha” nasz żołądek, przez co nie chce się nam jeść.
Trzeba jednak pić ją rozważnie. Nie powinniśmy dopuścić do sytuacji, że przez picie wody nadmiernie ograniczymy spożywanie jedzenia. Sama woda nie pozwoli nam prawidłowo funkcjonować. Organizm oprócz niej, potrzebuje bowiem składników odżywczych, które zawarte są w innych produktach. Zbyt duża ilość wody, może okazać się również niezdrowa. Nawodnienie jest bardzo ważne, ale zbyt nadmierne może być problemem. Dlatego nie należy przesadzać i pić wyłącznie zalecaną dawkę. Pamiętajmy, że wodę dostarczamy również pod postacią jedzenia. To ok. 20 % dziennego zapotrzebowania.
Warto stworzyć sobie swoistego rodzaju grafik picia wody. W ten sposób będziesz spożywał ją roztropnie i dostarczysz jej swojemu organizmowi w odpowiednich dawkach przez cały dzień.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.