Składniki zdrowej diety

Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania, potrzebuje kilku ważnych elementów. I uwaga-potrzebuje również różnego rodzaju tłuszczów. Dlatego najlepsza dieta, to taka, która będzie nam dostarczać zbilansowanych składników, takich jak białka, węglowodany, tłuszcze i różne inne mikroelementy. O czym powinniśmy pamiętać?
Przede wszystkim o produktach zbożowych, takich jak ciemne pieczywo, kasze i makarony. Zawierają one węglowodany złożone i błonnik, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania jelit. Do każdego posiłku powinny być dodawane warzywa i owoce. Jeśli poczujemy chęć na przekąszenie czegoś, lepiej wybrać właśnie te elementy, zamiast słodyczy.
Wapń i witaminę D, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania kości, dostarczą produkty mleczne. Nie zapominajmy o szklance mleka lub pysznym jogurcie. Wysoką wartość odżywczą mają ryby i drób. Powinniśmy każdego dnia, zjeść przynajmniej małą porcję tych produktów. A do tego wszystkiego, minimum 1,5 litra wody mineralnej dziennie.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.