Trening jednej partii mięśni

Niejednokrotnie możemy spotkać się z pytaniami o ćwiczenia na jedną partię mięśni. W większości wypadków tego typu ćwiczenia są najzwyczajniej nieskuteczne, bo organizm jest funkcjonalną całością i każdy z mięśni pracuje w połączeniu z innymi. Osoby, które chcą rozwinąć brzuch, plecy czy popracować nad nogami często skłaniają się ku jednego rodzaju ćwiczeniom. Nie jest to korzystne, mimo że początkowo przynosi efekty. Prawidłowy trening powinien polegać na ćwiczeniu mięśni antagonistycznych. Udowodniono, że to on gwarantuje prawidłowy i regularny rozwój. Nie oznacza to jednak, że nie jest możliwy przyrost tylko jednej partii mięśniowej. Z tym zjawiskiem mamy często do czynienia na siłowni, gdzie część mężczyzn skupia się na treningu górnej partii ciała i zupełnie zapomina o nogach. Całość ich wyczynów staje się tematem wyśmiewanym w Internecie. W końcu nikt z nas nie chciałby stać się bohaterem mema o człowieku, który zapomniał o dniu nóg. Z tego względu, gdy planujemy swoje poczynania powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to, by całe ciało miało możliwość regularnego rozwoju, a nie skupiać się na jednej jego części.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.