Z czym jeść jęczmień?

Mówiąc o produktach pełnoziarnistych, wymieniamy ciemne pieczywo, makaron, ryż, kaszę… Zapominamy o jednym bardzo ważnym elemencie, jakim jest jęczmień. To naprawdę bogate źródło składników odżywczych, które nie powinno być pomijane przy zdrowej diecie.
Jęczmień to jedna z najstarszych roślin uprawnych, zboże z rodziny wiechlinowatych. Jest doskonałym źródłem błonnika i selenu, który stanowi główny składnik naszego organizmu i wszystkich znajdujących się w nim komórek. Jest również odpowiedzialny za zapobieganie się starzeniu i zmniejsza ryzyko powstawania raka. Ponad to, wzmacnia funkcjonowanie układu immunologicznego. To nie koniec- jest również świetnym narzędziem w walce z dodatkowymi kilogramami i pomocą dla osób cierpiących na cukrzycę (reguluje poziom insuliny).
Jak go jeść? Najlepiej pod postacią kaszy jęczmiennej. Jemy ją zamiast ziemniaków, ryży czy makaronów i urozmaicamy nią posiłki. Wyśmienicie smakuje z zupami i sosami. Możecie spróbować też maki jęczmiennej zamiast pszennej, jest ona bogata w witaminy i błonnik.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.